Dressyr ute

Idag lånade jag Pernillas sporrar och gick till ridhuset, fast det var bokat så jag fick ändra planerna litegrann. Fick bli lite dressyr ute på vägarna istället vilket fungerade bra det också. Blev mycket trav och skänkelvikningar tvärs över vägen och han gjorde det superbra! Han var väääääldigt pigg och trampade på stället och ville iväg hela tiden. När vi red där vi brukar galoppera så skulle vi bara trava men han fattade galopp och galopperade på stället eftersom jag höll i honom. Han lugnade ner sig ett tag och då fick han galoppera och samlade galoppen och åt höger som det knappt gick i igår så galopperade han i princip på stället och var superduktig! Han har ju något mer framåtbjudning ute ;) Och sedan sporrarna kanske gjorde en del också men vi får se, ska köpa mig ett par så jag kan rida med dom oftare eller iallfall se vad som händer om jag har sporrar ett dressyrpass eftersom han är som han är med reaktionen för skänklarna. 
 

Kommentarer
Denise

Haha det märks att dom lär sig fort vart man brukar skritta, trava och galoppera ute i skogen ;D

sv: Näe, jag tycker inte om mönstrade ridbyxor heller, så jag avstår också :)


Svar: Ja verkligen :D
My Nordqvist

Tid: 20:20:08
Datum: 2014-03-25
Hemsida: http://flingans.nu
Erica Johansson


Supernyttigt att trimma ute på vägar och i skogen. Kan ibland vara bättre än i ridhuset eller på banan. Hästen är positiv och får vara ute i naturen, blir en helt annan bjudning och vilja. Sen kan det helt klart vara lite jobbigt för en del hästar... Men stackars de hästar som aldrig får komma ut i skogen =( Jag kom inte från gården med Cassador första gången jag skulle ut.. tog flera månader innan han tyckte det va OK <3

Svar: Ja det är roligare för alla och väldigt bra miljöträning också! Som om vi skulle ut och springa, hur kul skulle det vara att springa runt runt runt på samma ställe istället för ute på nya vägar! :)
My Nordqvist

Tid: 14:11:21
Datum: 2014-03-26
Hemsida: http://icusen.blogg.se/
Erica Johansson

Exakt!! Hatar löparbandet på gymmet ;)

Tid: 13:31:28
Datum: 2014-03-31
Hemsida: http://icusen.blogg.se/
Erica Johansson

Exakt!! Hatar löparbandet på gymmet ;)

Tid: 14:14:18
Datum: 2014-03-31
Hemsida: http://icusen.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: