Rakad häst och misshandlad ägare

Som jag sagt tidigare så var det rakning på schemat idag. Cooper skötte sig väl så mycket han kunde men han är ju så himla kittlig! Rakade först halsen och då stod han helt still. Likaså på sidan av magen och större delen under magen. Men när det kom till ljumskarna så höll han på att dö. Han kunde inte så still så han kastade sig och hade. Självklart så skulle vila på ett ben hela tiden vilket gjorde allt ännu svårare och när jag flyttade på honom ställde han sig riktigt i några sekunder sedan vila igen.. Så han blev lite tussig där och bak på benet blev det inte så jättevackert heller men orkade inte fortsätta och finslipa när han inte hade lust att stå still.
 
När han var som värst så lyckades han sparka till mig på foten också. Han fick världens fullträff med en brodd på min fotknöl. Inte det skönaste jag varit med om kanske. Han gjorde det ju såklart inte med vilje utan han slet sig bakåt och tröck halvt in mig i väggen och när han tappade greppet (glider med broddarna på golvet) så råkade han träffa mig på foten. 
 
Men han blev klippt som vi hade tänkt iallfall, dock inte så vackert men det har vi ju anledningar till ;) 
 
Sedan efter så red jag till ridhuset och mamma longerade Caija. Red bara i 20 minuter där kanske men han var verkligen döfin i traven! Kunde korta honom ganska mycket och han var jättesnygg. Gjorde också lite fram och bakdelsvändningar och det gick också bra. Galoppen är en annan historia och idag drog han iväg faktiskt, men så kan det ju gå ibland. 
Framifrån ser det ju inte helt hemskt ut iallfall ;) 
Och sådär härlig är min fot just nu. Skulle inte bli förvånad om svullnaden kommer bli större heller. På andra bilden är märket från brodden inringat också. Fattar inte riktigt hur det lyckades bli ett märke med tanke på att jag hade en sko och allt.. 

Kommentarer
Koffe

»Tack snälla! :)

Tid: 14:48:47
Datum: 2014-03-07
Hemsida: http://fotokoffe.blogg.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: