Snart kommer jag ha en häst med tre ben

Red ut med Josefin idag och jag kan inte säga att hästarna skötte sig så otroligt bra haha.. Vi red i skogen en bit och från början skötte sig Cooper bra. Efter ett tag vände vi och då skulle vi springa lite och självklart drog Equlius och då även Cooper. Han stannade dock efter backen men sedan fick han för sig att galoppera in i skogen.. Fick som tur var ganska fort stopp. När vi kom tillbaka till stallet så red vi ner mot travbanan och vi travade lite lugnt då och det gick jättebra. Första gången Equlius travade i ett lugnt tempo. När vi vände och skulle hem så hamnde dom lite bakom så Josefin drev på lite men E travade på långsamt, men helt plötsligt skulle han dra iväg. (Och när Josefin håller honom så springer han på snedden) så han kommer jättenära Cooper med bakdelen så då stack C. Är först en uppförsbacke så jag försökte bromsa honom där men det gick inte och efter det är det en lång nedförsbacke och då höll jag bara ett stadigt tag i tyglarna bara för att hjälpa honom med balansen för jag satt bara där och tänkte "nu går han omkull, nu, nu, nu". Han höll sig på benen iallfall och i slutet på backen då det är ca 20 meter från gården så stannade han. 
 
Alltså herregud vad fasiken ska man göra? Jag blir så himla arg på honom för snart lär han gå omkull. Dumma häst. 
 
Lägger ut denhär fina igen. Här skulle jag nog kalla honom lugn om man jämför med idag... 
 

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: