Totalt ointressant dag, bortsett från ridningen

Vart ska jag börja. Vakna klockan 8, serie, serie, serie, gå upp klockan 1, åka till stallet, rida, åka hem, äta, duscha, serie, serie och nu här. Ja så har min dag varit idag. Är fortfarande trött men är mycket piggare så jag kan ju äta och sånt iallfall. Imorgon lär jag nog vara helt på fötterna igen. 
 
Cooper gick halvfint idag. Han blev genomblöt och på slutet kröp han bakom hand och orkade verkligen inte så han blev lite slutkörd. Gjorde inget jätteavancerat utan försökte få honom i en kort form och pressa honom lite där vilket ledde till att han tjurade ihop ett par gånger. Han blev faktiskt väldigt fin i traven men galoppen var det väl lite sisådär med. Han var helt döv för vänsterskänkeln så fick aldrig runt honom för den skänkeln. Var tvungen att bli lite arg på honom och bankade till rejält ett par gånger tills han lyssnade och då tog han den okej iallfall. Blev inte så mycket bra galopparbete för att han tjurade mest och när han väl la av så orkade han inte istället så han kröp ihop och gick med nosen i bogen så då fick jag lägga av. 
 
Provade också på ett par galoppombyten men alltså det går inte. Jag vet inte vad som blir fel men han byter bara fram så det blir korsgalopp. Han har ju kunnat gjort klockrena byten förut. Åååh blir så frustrerad... 
 
Imorgon blir det någon form av lugnare uteritt för han har gått hårt två dagar irad så det blir bra!
 

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: