Avrostning, barbacka tur och målning

Här satt jag och skrev igår att jag skulle blogga mer imorgon. Så gick det ju med det. 
 
Gick upp strax innan 9 idag och åt frukost innan jag hoppade i motorcykelkläderna för att åka på avrostning som det kallas. Det i början av mc säsongen varje år för en "start" ungefär. Man åker i en grupp med en ledare eller vad man ska säga och tränar på krypkörning, bromsa på asfalt och grus, slalom i olika hastigheter och avslutningsvis kurvig väg som är det roligaste. Då man kör på kurvig väg så är det en bana med massor av svängar och där kan man köra måååånga varv ;) 
 
När vi var klar där så åkte jag direkt till stallet. Pernilla, Saga och Fanny hade cyklat iväg och köpt glass och skulle vara borta ett tag så då passade jag på att rida ut. Han skulle egentligen få vila men hade ju ändå inget att göra. Red ut barbacka och tänkte möta dom men vi lyckades passera varann på ett ställe där det finns två vägar och vi tog varsin haha. Jag red iväg jättelångt men dom kom ju aldrig så jag vände och precis då sa dom att dom redan var i stallet... 
 
Travade i princip hela vägen hem och Cooper var jättefin! Tror verkligen att han behövde hoppningen igår. Han svettades jättemycket där jag satt så när jag hoppade av kändes det som om jag var jättesvettig haha.. 
 
När jag kom fram till stallet började vi måla på nya foderkammaren som vi ska ha. Kommer vara fem hästar här i sommar så vi kommer få ha foderkammaren ute. Målade rosa och fint där inne ;) Åkte hem direkt efter de så har varit hemma i en timme nu ungefär. 
 
Ikväll ska jag eventuellt bort och träffa ett par från skolan. Feeeeest. Eller inte haha ;)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: