Mjuk och fin häst igen!

Skola som vanligt idag och gick 8-4. Gjorde inget speciellt utan samma gamla vanliga. När vi äntligen slutade åkte jag hem och bytte om innan jag drog till stallet. Fanny kom strax efter mig så jag red med henne.
 
Vi gick till ridhuset och hade lite bommar. Först fem travbommar på böjt spår som sedan blev galoppbommar. Började först att värma upp Cooper i alla gångarter och vilken skillnad det var på honom mot för ett par dagar sedan. Nu var han jättemjuk och fin i kroppen och rolig att rida! Böjde honom lite ut och in och kollade av hur han var. Red sedan över bommarna och det gick väl sisådär i början. Cooper tyckte att det var väldigt konstigt med så många bommar. Han snubblade och hade sig men tillslut gick han riktigt fint över! Han tog megasteg så fick kämpa för att hänga med. Efter ett tag galopperade vi över och det gick också sådär de första gångerna men sedan jättebra. Han blir mycket mjukare och eftergiven när man rider över bommar för man känner hur hela hästen kommer igång!
 
Avslutade med att galoppera lite och testade lite galoppombyten som gick hyfsat. Han förstår ändå halvt vad han ska göra bara det att han inte riktigt får med sig bakbenen samtidigt som frambenen utan han går ett par steg i korsgalopp. Men det är bara att träna så han får upp musklerna och orkar.
 
Han blev sjöblöt i svett så han fick sig ett bra pass! 
Måste verkligen ha nya bilder! Hoppas på att det blir någon bra på tävlingen på söndag så jag kanske kan fixa en ny header. Går ju inte att ha snö nu ju!!!

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: