Tävlingsdagen

Åkte från stallet strax innan 7 någongång och kom fram kvart över 8 ungefär. Cooper stod jättesnällt i transporten som vanligt. Han gjorde något en gång så hela ekipaget skakade till men inget mer än så. När vi kom fram gick jag och Carro (som följde med) banan och sånt. Tog 1-2 timmar innan vi lastade ut och under tiden stod han hur snällt som helst i transporten. Många hästar som dampade lös men inte lilla Cooper ;) 
 
När vi väl skulle rida så red vi fram ute ett tag sedan fick jag komma in på framhoppningen. Ett bra tag innan start och det var knappt några där inne vilket var jätteskönt. Hoppade fram någongång på varje hinder och han hoppade jättebra! Gick ut därifrån och ner till banan. Väntade där ett tag innan det var våran tur. 
 
Inne på banan så tittade han knappt något. Litegrann men inte farligt alls för att vara första gången + att det var väldigt mycket hinder som jag trodde han skulle reagera på. Travade runt ett varv ungefär och kollade lite sedan börjde vi. Första hindret tvekade han på men var lätt övertalad så det hoppade han bra. Tvåan var inte heller något problem. När vi kom mot trean som var snett igenom tittade han till på hindret eller något och drog sig åt höger och vi kom för nära att bara köra på så la en snabb liten volt och kom igen och då tvekade han lite och gjorde ett kaninskutt över. Resterande 5 hinder hoppade han jätteduktig på och var skitfin! Jag är så otroligt nöjd över den rundan för han var så fin! 
 
Efteråt gick vi bort med honom och han fick gå in i transporten en timme ungefär. 
 
Innan LCn gick jag in med inställningen att jag skulle ha samma känsla som i LDn. Red fram honom och av min förvåning var han jättepigg och kändes jättetaggad. Behövde knappt lägga på skänklarna så flög han fram. Det kändes hur bra som helst för jag trodde att han skulle bli trött och seg. Denna gång fick vi komma in på framhoppningen ännu tidigare. Hoppade räcket någon gång och han hoppade väldigt fint nu också. Provade då oxern men vi kom konstigt och han stannade tre gånger och istället för att trötta ut honom hoppade vi räcket och gick ut därifrån. 
 
På banan var han ungefär likadan som tidigare. Lite spändare men inte så farligt. Mot ettan dog han av lite och då petade jag till honom och då hoppade han. Tvåan var ett helt nytt hinder så det stannade han på och när vi kom över det drog han iväg efteråt och trean kom väldigt snabbt så fick lägga en volt och sedan stannade han på trean också så vi blev utesluten. Hoppade ettan igen och det språnget var otorligt fint. Fick ändå ett bra språng som avslutning!
 
Han kändes väldigt pigg men jättetrött ändå. Han orkade liksom inte korta ihop sig utan han drog iväg och blev jättestark. Jag har full förståelse för att han var trött. Han brukar ju vara de i andra klassen när vi tävlat och nu var det första bortatävlingen och det var en bit för honom att åka och sånt. Om vi ska se det lite positivt är det ju bra att han ändå sprang framåt istället för att bromsa upp sig och bli seg som han brukar. Det är lite enklare att driva på honom och påverka ifall han är seg men bättre att han vill framåt! :)
 
Är supernöjd över honom och nu taggar vi tills nästa tävling som jag inte har någon aning om när det blir ;) 
 
Pricken över i:et var ju självklart det otroligt fina vädret som varvade mellan snö, regn och hagel!

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: