Hoppträningen

Såhär såg övningen ut som vi hade. Hoppade lite andra vägar också men avslutade med att hoppa denna ett par svängar. 
 
Började med att galoppera över galoppbommarna fast då alla tre på backen. Hoppade även fram på räcket ur sväng och oxern. Hade höpåsar under räcket och på oxern hade vi ett lakan för att försöka förbereda honom för muren på KM till helgen. 
 
Han lyssnad inte jättebra på mina skänklar, och då inte vid galoppfattningar och sådant utan just vid hindret och framförallt oxern när jag försökte driva gick det inte fram i honom. Det är ingen nyhet utan det är så han är och gör ibland på tävlingar. Mot slutet blev jag ganska arg och bankade på rejält och då hoppade han hur bra som helst! Jag måste alltså vara arg för att det ska gå bra. Nejdå, men måste vara väldigt bestämd och säger jag år honom att gå framåt så ska han banne mig framåt också.
 
Träningen i sig var bra och både jag och Cooper tyckte det var kul. Var länge sedan vi hade en riktig hoppträning så det var väldigt bra! Nu laddar vi inför KM och går det bra då får han ta det lugnt på hoppfronten tills efter nyår! 
Sista språnget var perfekt så tur att mamma fick det på bild! 

Kommentarer
Ninnie Hansson

Vad smart att ta höpåsar och lakan som "pynt" på hindren :)

Svar: Ja måste hitta på mer sådanna :)
My Nordqvist

Tid: 15:31:09
Datum: 2014-11-15
Hemsida: http://ninniehansson.blogg.se
milina.blogg.se

när jag hade häst så tyckte jag det var skitläskigt att hoppa haha!

Svar: Haha det som är roligt :D
My Nordqvist

Tid: 16:13:12
Datum: 2014-11-15
Hemsida: http://milina.blogg.se/
Tuva Björnwall

Vilken helt underbar header du har, fantastisk verkligen :)

Nu har jag startat upp min blogg igen och det skulle vara jättekul om du ville kika in ;)

Svar: Tack så jättemycket! :D
My Nordqvist

Tid: 17:19:22
Datum: 2014-11-15
Hemsida: http://fattagaloppen.blogspot.se
Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥

Kul att det gick bra! :D

Svar: Verkligen :D
My Nordqvist

Tid: 19:34:59
Datum: 2014-11-15
Hemsida: http://neapocalypse.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: