Lugnare dressyrpass

Hur var det med tungan? Ja den ska självklart hamna på bild! 

Nyss hemkommen efter en mysig tripp till stallet. Efter denna dag är vi tillbaka till regn och lera, enda fördelen är att det inte är halt. Var inte jättemycket regn som det egentligen skulle varit utan det var mest smått som flög i luften.
 
Ridpasset gick väldigt bra och han skötte sig bra. Red ca 30 minuter i ridhuset och började med att skritta fram en bra stund och böjde honom åt alla håll och kanter. Framdels- och bakdelsvändningar fick han också göra och de satt klockrent! Var ett tag sedan jag gjorde det i ridhuset nu om jag tänker efter men gör det vid i princip varje uteritt om jag ska vända. Han är inte helt utan kunskaper! Blev mycket tempoväxlingar och framförallt ökad trav. Han svarade väldigt fint och gjorde det han blev tillsagd att göra. I galoppen varierade jag mellan samlad och arbetsgalopp. När jag avslutade kände jag att han kommit igång för då började han slå i bak och framskorna. Det brukar han normalt inte göra då han inte tar så pass långa steg och har bakdelen släpandes efter sig. 
 
Ett bra lugnt pass blev det iallfall. På torsdag blir det riktig dressyrträning för en ny tjej som vi ska prova rida för. Spännande! 

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: