Dagens tävling

80cm - Ute
Han var jättefin på framhoppningen och jag försökte sätta ett bra tryck i galoppen och få honom på bakbenen. Det gick superbra och han hoppade väldigt fina språng. Dock var det inte en bra taktik alls inne på banan. Första och andra hindret gick super, men på tredje kom vi knas på ett halvt-språng. Jag försökte driva fram honom och få ett litet större språng. Dock slutade allt med att vi gled in i hela hindret. Det första jag tänkte då var att nu är det kört, men inte då! Han hoppade det på andra försöket. Redan då kände jag mig nöjd. Vart likadat till femman och försökte driva men det gick inte fram så han stannade även på den, men på det igen och han hoppade. Blev uteslutna på sexan då det var precis vid trean, ungefär som ett "L" så han skyggade för oxern och gled ut åt höger. Han hoppade på tredje försöket. 
 
90cm - 8 fel
Ny taktik, som var gasa, gasa, gasa. Superfin på framhoppningen och jag var jättenöjd. Inne på banan drev jag hela tiden och han flög över alla hinder fram tills vi kom till 7e och sista. Jag slappnade av för "nu var allt läskigt över" fast det skulle jag inte gjort för då stannade han två gånger på det. 
 
Han skötte sig superbra och jag är otroligt nöjd över att han hoppade efter han gled in i trean som även var en oxer och gjorde så bra ifrån sig som han bara kunde i 90n. Alltså superduktig häst och mindre duktig ryttare. Är sur på mig för att jag kunde ridit mycket bättre och gjort minst 90 rundan felfri. Aja han börjar få lite rutin och självförtroendet stiger! 
 
Laddar om inför sista lokala tävlingen om två veckor. Då minsann ska jag RIDA! 

Kommentarer
Marica

Vilka fina bilder :D

Svar: Tack :D
My Nordqvist

Tid: 09:04:58
Datum: 2014-10-28
Hemsida: http://maricalindbeerg.blogg.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: