Det där med säkerhetskopiering

Denna gråa lördag har jag spenderat ett par timmar framför datorn och flyttat bilder hit och dit med Takidas underbara gamla låtar i bakgrunden  Försöker samla exakt alla bilder på en och samma hårddisk, istället för att ha lite av varje här och där. Har sammanlagt fyra hårddiskar + datorn med bilder på. Två av dom (de på vänster sida på bilden) är utplockade från datorer och är inte så roligt att använda dom när de är ganska sköra. Är snart klar och då ska jag ta den sista hårddisken som inte är helt 100 och flytta över lite resebilder därifrån till den svarta lilla klumpen i hörnet. Då har jag exakt alla mina bilder på den. Kommer dock inte nöja mig med att ha bara på ett ställe utan minst två. Nojig här men jag skulle gråta blod för resten av livet om mina bilder försvann. Är inte bara en gång jag börjat tokgrina för att jag trott att några bilder försvunnit. 
 
Är ganska roligt att gå igenom äldre bilder. Blir dock lite rädd när jag kollar på bilderna på mig själv och mina kompisar haha. Snyggaste i universum var vi! Nu medans jag väntar på att kopieringen ska bli klar kanske jag ska gå igenom och försöka radera lite mer skräpbilder. Kanske får ihop några gamla bilder till ett inägg också! 

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: