Dressyrpass för lillen

Känner att det står väldigt still här. Har inga bilder eller något att lägga upp och då känns allt mycket tråkigare. Vädret suger och det spöregnade idag när jag red hem från ridhuset och åkte moppe hem. Imorgon ska det regna ännu mer och komma 25mm på eftermiddagen, inte speciellt sugen på att rida om man säger så. Hade tänkt att ha markarbete men tror jag fegar ur och låter han vila. Enda fördelen med vinter - det regnar inte! 
 
Som jag sa red jag i ridhuset idag. Ett hårt dressyrpass på strax över en timme. Blev lite längre än planerat, men red på idrottslektionen och läraren hade sagt att han skulle komma och kolla. Drog ut lite på tiden i fall att han skulle dyka upp - vilket han inte gjorde. Cooper skötte sig väldigt bra iallafall och han fick jobba med lite av varje. Blev bland annat mycket övergångar från skritt, trav och halt. Gjorde även lite ryggningar, skänkelvikning i skritt och olika galoppövningar. Håller mig fortfarande till skänkelvikningarna i skritt för vill inte blanda in trav när det ändå inte sitter helt perfekt. Bättre att han verkligen förstår för kommer ihåg i vintras då han fick lite panikångest när vi kom till traven. Då pratar jag bara om att flytta åt sidan, inget fokus på form eller hur lite/mycket han flyttade, bara det var åt den sidan man ville. 
 
Galoppen gick både bra och dåligt. I mitten av passet kom vi tillbaka till det där med vänstergaloppen och att han går upp med huvuvdet. Var dock inte lika grovt som förut. På slutet när jag gjorde sista galoppövningen lyckades jag hitta knappen. Ja, man kan hitta nya knappar varje dag! Avslutade då ganska snabbt bara för att ha med den känslan nästa ridpass. 
 
Nu blev det sådär långt inlägg igen. Har jag inga bilder får det bli mycket ord istället! 
 

Kommentarer
Emelie

Intressant att läsa (:

Svar: Kul att du tyckte det! :D
My Nordqvist

Tid: 21:54:32
Datum: 2014-10-07
Hemsida: http://ewelies.blogg.se
sandra

Vilken fining!

Svar: Tack :D
My Nordqvist

Tid: 16:46:09
Datum: 2014-10-08
Hemsida: http://atilio.blogg,se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: