Galoppsamling

De två första är printad från film. Därav den otroliga kvalitén då jag fick beskära en hel del. 
 
Som ni nog förstått red jag i ridhuset idag. Blev mest fokus på att få honom loss i vänstergaloppen och en massa samlad galopp. Hade tre travbommar i ett hörn som jag la in i uppvärmningen och red över lite då och då. Tycker det fungerar super för att få honom mer aktiv i ryggen. Han skötte sig super och jag är väldigt nöjd. Vänstersidan vart mycket bättre än förväntat och kunde samla honom nästan lika bra som i höger. Stort plus för lille Cooper!
 
Jag gör mest samlingarna på små volter och att han ska vänta runt och i en större piruett. Dels för att jag måste jobba med de olika sidorna och inte få för mycket i händerna. När han blir trött på rakt spår/större volt blir det lätt att jag låter honom fuska och lägga sig för mycket i handen eller att jag tar för mycket om han springer iväg. På små volter kan han inte "springa ifrån" på samma vis utan då kan jag bara sitta tillbaka, hålla om med benen samtidigt vrida på överlivet och då blir det mer automatiskt att driva in i samlingen. Får bättre känsla och att han bär sig själv. Enligt mig känns det bättre då han jobbar själv i den form han orkar istället för att tvinga honom till något. Superkorta miniformen får komma senare då han har mer styrka bakifrån.
 
Andra bilden är från avtravningen. Gå med huvudet i backen är mycket bättre tycker Cooper! 

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: