Lyckat markarbete

Detta fick Cooper roa sig med idag. Hade inte så mycket krav då jag mest bara ville ha framåtbjudning och att han skulle tycka det var roligt. Började med att värma upp i alla gångarter och la in travbommarna emellanåt. Längde till galoppbommar och hade ganska långt mellan så han fick öka på ordentligt. Höjde upp bommen i mitten och kortade avstånden litegrann. Blev mer ett normalt tempo då och när jag höjde upp högsta på sockerbitarna (ca 70-70cm) fick han samla sig litegrann. Avslutade med att ställa två sockerbitar på varandra så det blev ca 80-85cm och rullade bara på det ett par varv åt båda hållen. Sista skuttet blev lite stort så han touchade i bommen och då tippade alltihop eftersom det är ganska ostabilt. Slutade då, kanske inte det bästa men var en kvinna som sa att hon kunde hjälpa mig med att höja och ville inte att hon skulle behöva sätta upp det där igen. Jag blir också sådär att om hon sagt att hon kan hjälpa mig så vill jag inte börja göra allt själv och strunta i att ta hjälp. Haha! Men Cooper verkade inte alls ta stryk av att det tippade, bara en vanlig rivning. 
 
Känns skönt att han inte tvekade minsta lilla idag. Hade inga sporrar men istället spö fast petade lite med det kanske tre gånger under hela passet och då var det inte mot hindret. Väldigt skönt att han tog initiativ själv och bara körde på. Han har glömt söndagen. Hoppas han är likadan på lördag och tävlingen! 
Saga tog denna bild från uppvärmingen med sin mobil, därav kvalitén. Men bild som bild ;) 

Kommentarer
Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥

Vad roligt med bomarbete! :D

Svar: Ja verkligen nyttigt :D
My Nordqvist

Tid: 10:15:42
Datum: 2014-10-22
Hemsida: http://neapocalypse.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: