Mindre lyckad hoppning

Imorse var vi till ridhuset och hoppade litegrann. Hade fyra hinder och hoppade de åt lite olika håll. Provade att rida utan spö och det är enklare sagt en gjort. Han måste ju någonstans lära sig att lyssna på mina skänklar på samma vis som några pet på halsen med spöet.
 
Det började ganska bra, han småstannade någon få gång men sedan flöt det på jättebra. När oxern låg på ca 90 gjorde han ett litet kaninsprång, rev första bommen och jag flög så jag hamnade på halsen. Efter det blev han osäker och ville inte alls. Lånade Fannys spö, la ner bakbommen och sänkte till 80 och då hoppade han. Hoppade det två gånger och sedan avslutade jag med att hoppa det och ett räcke på samma höjd som var nästan direkt efter oxern. Bara för att han skulle få känna att det var enkelt. 
 
Vet inte vad jag ska tycka, självklart är jag missnöjd då det var väldigt länge sedan han höll på och stanna sådär, men det var samtidigt länge sedan han gjorde en mini "krash" och det är de som gör att han blir osäker. Är nöjd med avslutet och att han hoppade oxern och sedan räcket utan problem. Lillbäbis, tycker synd om honom.
 
Hoppas inte hans självförtroende har tagit jättemycket stryk utan att han hämtar sig fort från det. Ska ha lite markarbete någondag och då med något lite högre hinder än 50 bara för att se hur han reagerar. Måste ladda upp inför tävlingen på lördag! 
 
Han hoppade onormalt mycket med ryggen också så jag flög som en tok. Går fasiken inte att sitta kvar. Var många gånger jag hängde lös ;)

Kommentarer
Louise

Hoppas det går bättre nästa gång! :)

Svar: Ja det gör jag med :)
My Nordqvist

Tid: 18:48:24
Datum: 2014-10-19
Hemsida: http://vitmossa.blogg.se
Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥

Roligt att hoppa ändå! :D <3

Svar: Ja ellerhur visst är det de! :D Kram! <3
My Nordqvist

Tid: 19:22:00
Datum: 2014-10-19
Hemsida: http://neapocalypse.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: