En häst som blir rädd för en annan häst

I ett försök att lyckas på fysikprovet på fredag har jag nu pluggat i ca 2 timmar. Dock inte speciellt effektivt men har gjort 15 tal iallfall (tål att tilläggas att jag gjort dom en gång tidigare, fattar nada haha). Har inte hunnit med att blogga men nuså! 
 
Igår red jag ut en sväng på Cooper. Inget avacerat utan en mysig tur med lite spring. Vid ett ställe på vägen vi gick är det en galen travare som springer runt som en tok och den reagerar Cooper alltid på. Ibland mer och ibland mindre. I vintras blev han så uppjagad att han backade ner i dikeskanten som är jättebrant och gled ner med bakbenen men stod med frambenen kvar på vägen. Blev ungefär samma som om han hade stegrat rakt upp, fast nu klängandes i ett dike. Aja igår blev han också uppjagad och spänd som en pinne. Minsta lilla som rörde sig flög han i luften för. Bland annat en rullskideåkare och några som packade in matvaror från bilen. Han lugnande ner sig kort efter det så jag tog fram mobilen för att kolla klockan och då röck han till för något. Jag stoppade då ner mobilen i fickan, bara det att den gick inte ner och gled ur min hand, rakt ner i asfalten. Den klarade sig som tur var. Efter det skulle jag hoppa upp men Cooper skulle minsann inte gå in på sidan. Utan han skulle stå mitt på 50-vägen... Efter lite övertalande gick han in på sidan iallfall och då hade vi publik av minst två personer, haha.. Efter det klarade vi oss väldigt bra hem iallfall ;) 
 
Idag gick vi till ridhuset och hade lite markarbete. Red lite olika vägar och bland annat de tre ovanför här. Hade travbommar, studs och ett litet hinder. Han var jätteduktig och arbetade på superbra! Svettig som en tok blev han också även fast jag inte red jättelänge. Han har börjat blivit så taggad nu när hinder är inblandat och det är jättekul! Hoppas han är taggad på tävlingen på söndag också ;)
Bild från söndagens träning. 

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: