Måndag

Då var veckans första dag avklarad. Vad jag verkligen inte gillar måndagar. Överlevde lektionerna som vanligt och efter 8 timmar fick jag äntligen åka hem. Drog till min lilla rymling direkt efter. Han hade rymt en gång på morgonen och en gång vid lunch. Då hade han fått gå in och vara sällskap åt Valle som hade varit hos tandläkaren och fått lugnande. Glad lär han varit då för han hade minsann rullat och gjort sig väldigt spånig och fin. Red till ridhuset och körde lite enklare arbete. Han var mestadels fin men tjurade lite när jag krävde lite mer av honom. Inget ovanligt alltså. 
 
Ställde ut honom i hagen och bara för någon timme sedan ringde Pernilla och då stod han utanför hagen igen. Så nu får han sova inne inatt. Ingen lyckligare än Cooper! Ganska irriterande att han inte kan hålla sig innanför staketet. Tur att han inte drar iväg iallfall, tvärt emot, han kommer till den som hämtar honom.. Han är inte helt hundra den där hästen. 
 
Nu ikväll har vi hunnit varit hos bror min och nu ska jag nog lägga mig snart. Är jag otroligt duktig så kanske jag får med mig matteboken och kanske kan göra något tal. Skulle inte sitta helt fel, men det är just det där med att göra det också ;) 
 
 

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: