Markarbete på en fin häst

 
Idag fick Cooper jobba över lite bommar och ett minihinder. Han var riktigt, riktigt fin så jag är nöjd! 
 
Började med att värma upp honom i traven och han var mjuk och arbetsvillig. Tog ett par varv runt på bara bommarna åt båda hållen och han körde inte upp huvudet för att vara vrång som han brukar kunna utan han gjorde precis som han blev tillsagd. Galopperade lite grann efter det och det gick inte lika bra men började med själva övningen då istället för att traggla på runt runt bara för att han inte gick på tygeln. Började med att trava över bommarna och sedan fatta galopp och hoppa över hindret, sakta av och börja om. Vände på det så började i galopp och saktade av till trav. Försökte samla galoppen innan hindret och över bommarna ville jag ha honom avslappnad och jobba på bra framåt. Vilket han gjorde. För att få lite mer gjorde jag en åttvolt och bytte galopp över hindret. Då kom han bättre igång med ryggen och arbetade riktigt bra. 
 
Svettig som en tok blev han både framdel som bakdel. Gillar när han blir svettig om bakbenen för är dom jag vill komma åt ;) 
 
Tagga tävling på lördag igen :D

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: