Min helg

Här har det varit lite dött under helgen för Erik har varit här. Cooper stod både fredag och lördag så har inte haft något speciellt att säga heller.  
 
I fredags var vi på bio och kollade på The Maze Runner. Den var bra och tänker inte spoila för mycket men slutet var lite knas. Lär ju bli en tvåa så för se hur den är. 
Igår gjorde vi inte så mycket på dagen. Var en kortis på birsta bara. På kvällen följde vi med Kim, Anna och Martin på fest. Var roligt och träffa alla härliga människor. Jag stod mest ute hela kvällen och pratade, utom då jag var inne och skrek sönder min röst när jag och Martin pratade om hans motorcykel. (Kan knappt prata nu). När vi stod ute och pratade passade även jag och Anna på att gråta ikapp haha. Otroligt tacksam för dom fina personerna <3
 
Idag åkte Erik hem vid 1 och då åkte jag till stallet. Red ut en lugn sväng på Cooper. Han har börjat sticka igen i galoppen men inte lika okontrollerat som för snart ett år sedan. Ska börja hårdträna som jag gjorde då med att göra halt och vända om varje gång han drar, vill gärna få stopp.
 
Efteråt när jag mockade gick Cooper på upptäcksfärd i stallet och helt plötsligt stod han inne i sadelkammaren. Vilket han vet att han inte får göra. Jag gick bara in dit och pekade på utgången och när han vände sig om halkade han på golvet (det är målat så blir halt med hästskorna) och benen åkte åt alla håll och kanter innan han fick grepp och kom på fötter igen. Hemskt att se. Han verkade dock klara sig och fick bara ett litet sår på bakbenet, men det blödde inte utan var bara en vattnig yta.
 
Blev kvar i stallet ganska länge och tog bort massa hö och mockade lite ur hagen. Bara tre stora skottkärrelass. Mamma och pappa kom strax därefter och hade med sig en ny höbal som vi tog in i hagen. Gott med nytt och fint hö tyckte Cooper! 
Nu ska jag ta och kolla på lite film och deppa över att det är måndag imorgon. 

Kommentarer
Josäfin Andersson

ÅHH tur att det inte bara var vi som tyckte slutet var udda?? annars var ju filmen asbra!

Svar: Haha nä jättekonstigt juuu och man fattade typ ingenting haha... Ja sjukr bra :D
My Nordqvist

Tid: 22:13:20
Datum: 2014-09-28
Hemsida: http://jossanamigo.blogg.se/
Lydia Elstig

Vill verkligen se den filmen!

Svar: Tycker jag att du ska göra :D
My Nordqvist

Tid: 19:46:53
Datum: 2014-09-29
Hemsida: http://lydiaelstigs.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: