Rymlingen nummer 1

En lagom skoldag idag med två lektioner och en föreläsning om doping. Skyndade mig till stallet och red Cooper. Han har stått själv uppe vid stallet idag eftersom han rymde tre gånger igår. Han hade inte smitit ut därifrån vilket är lite mer komplicerat som tur är. Red ut en kortis barbacka. Blev mest skritt men både travade och galopperade några korta sträckor. Var tillbaka efter en halvtimme och då var det bara att skynda sig hem. Kom hem lagomt till mammas arbetskompis kom och då masserade hon mig. Var inte lika spänd som förra veckan så det har blivit lite skillnad iallfall. 
 
Medans jag blev masserad ringde Carro och sa att Cooper hade rymt igen. Denna gång hade han fått med sig Valle också. De hade inte dragit iväg och Pernilla hade fått tag i dom. Pappa åkte upp och fixade med hagen för nu var hela staketet rivet på ett ställe, förut har han tagit sig ut utan något spår. Tog även in Nisse så alla tre får sova inne inatt. Pappa gjorde även upptäckten att batteriet inte var helt rätt kopplat vilket betyder att det inte varit någon ström i hagen sedan batteriet byttes för några dagar sedan. Inte så konstigt att Cooper rymt så pass många gånger nu senaste dagarna. Han luktar och känner efter om det är ström och är det ingen är det klart att han skiter i tråden. 
 
Nu är det ström på iallfall (pappa kände haha), hoppas han försöker rymma och får världens stöt! Snäll jag är, men det förtjänar han!
 
Sådär står han och känner om det är ström. Dock är bilden från förra året men var den enda jag hittade nu.

Kommentarer
Amanda Niclasson

Riktigt fin bild!

Svar: Tack! :)
My Nordqvist

Tid: 22:19:47
Datum: 2014-09-16
Hemsida: http://femtiotrekvm.blogg.se/
Madeliene

- Vill du göra ett bloglovin byte?

Svar: Visst säg till när du följer mig så följer jag dig :D
My Nordqvist

Tid: 00:02:39
Datum: 2014-09-17
Hemsida: http://Madeias.blogg.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: