Mycket fin

Idag åkte dressyrsadeln på och vi begav oss till ridhuset. Värmde upp honom i en lite längre form, eller mittimellan form kanske man ska säga. Han var mjuk i kroppen men sprang lite ifrån bettet i början så jag gjorde mycket volter och drev honom fram till betttet. Samma sak i galoppen och där fick jag verkligen tänka framåt för han ville helst springa på stället. Efter en skrittpaus kortade jag ihop honom och det hade han några funderingar kring, men när han väl accepterade det vart han riktigt fin! Lätt i handen och arbetade på super. Avslutade med att göra skänkelvikningar åt alla håll och kanter och det går framåt tycker jag. Långt ifrån perfekt men han förstår vad det går ut på vilket är huvudsaken. 
 
Hade det raka bettet idag så trodde att han skulle vara lite stummare i munnen men inte alls något sånt. Skönt! Tror även att vilan var bra för honom då han känns mycket bättre att rida nu än innan. 
 
Min dåliga mobil har slutat ta kontakt med datorn så kan tyvärr inte visa några bilder. Min nya har jag förhoppningsvis på onsdag nästa vecka! :D
 

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: