Dressyrträning

I onsdags hade vi dressyrträning för Evve. Skönt att ha någon på marken som kan vägleda.
 
Började med att värma upp honom och då fick jag tänka lite öppna på rakt spår för att få bakdelen på plats som han gärna flyttade in lite. I galoppen gjorde vi öppna på trekvartslinjen och därefter avbrott till skritt på mitten, fortfarande i öppnan och ny galoppfattning. Just övningen gick inte nå vidare bra men han blev väldigt, väldigt mjuk. Likaså blev han mjuk när vi red serpentiner med volter i galopp, och då blev en volt i förvänd.
 
Lämnade galoppen och övergick till travarbetet i LC:1an. Övergångar till skritt och även galopp. Han fick en skitsnygg trav och var hur fin som helst! 
 
Evve tyckte att Cooper gick jättefint och hon hade aldrig sett honom så fin. Visserligen har vi bara tränat fyra gånger för henne men ändå. Hans starkaste gångart har hela tiden varit galoppen men när han fick dendär snygga traven stundvis tyckte Evve att traven kom upp och konkurerade med galoppen. Hon tyckte även att han var finare i kroppen och har fått en finare överlinje sedan sist hon såg honom. Känns bra att jag har gjort något rätt även fast jag mest ridit själv. 
 
Dagen efter gick jag till paddocken och fortsatte lite enkelt på samma vis. Gjorde öppnorna i galopp med avbrott till skritt och det gick mycket bättre än på träningen. Han fick en skitfin galopp och kortade verkligen upp sig i hela kroppen och bar sig i en jättesnygg form! 
 
På måndag har vi träning igen så det blir roligt! 
 
Foto: Susanne Jonsson
Googlade på Cooper och hittade dessa bilder från tävlingen i matfors för över ett år sedan. Lyckades vi med 64,82% då borde vi kunna få en del bättre på tävlingen om en vecka. Jag måste bara sköta mig!

Kommentarer
Robex Lundgren

fin häst

Svar: Tack!
My Nordqvist

Tid: 16:23:02
Datum: 2015-08-08
Hemsida: http://ghgumman.blogg.se/
Ella

Vad kul att de gick bra1 :)
& super fin blogg du har!! *_*
Kram♥

Svar: Tack :D
My Nordqvist

Tid: 22:48:52
Datum: 2015-08-08
Hemsida: http://ellapalmqvist.horseworld.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: