Hoppträning

Som jag berättare igårkväll hade vi hoppträning igår med fokus på avstånd. Hade ett räcke på ena långsidan med fyra galoppbommar innan. Ett bom-räcke-bom snett igenom. En oxer snett igenom och på andra långsidan en linje med tre hinder. 
 
Började galoppera över bommarna och det gick väl inte jättebra direkt. Jag red lite slarvigt och planerade inte tillräckligt bra. Allt eftersom höjde vi upp räckena och tog bort bom efter bom. Hoppade bana och för varje gång plockade vi bort en bom. Tillsist var det inga bommar kvar. Det gick jättebra på slutet och jag kunde reglera honom jättebra. Jag är jättedålig på avstånd då jag hellst velat trycka fram Cooper över hindrena istället för att lägga ett extra språng innan. För håller jag tillbaka honom kan han tveka istället. Men det går inte direkt när hindrena blir högre för då blir de bara krash in i hindret. Men nu på slutet av träningen var det easypeasy att lägga in extra galoppsprång och han var jätteduktig. 
 
Ska träna samma sak på bommar nu ett par gånger innan nästa vecka då vi ska ha en till träning. Carro sa även att hon kunde följa med på tävlingen nästa helg så det känns jättebra. Då kan vi få lite bukt på hoppningen på framhoppningen som inte gått så bra det senaste. 
 

Kommentarer
Josäfin Andersson

roligt att det gick bra! Och fina bilder som alltid ;)

Svar: Tack :D
My Nordqvist

Tid: 12:02:39
Datum: 2015-08-26
Hemsida: http://jossanamigo.blogg.se/
Elin

Såå härliga bilder! Verkar som en jättenyttig träning, det är inte så lätt det där med avstånd... :P

Svar: Tack! Nej verkligen inte :)
My Nordqvist

Tid: 14:31:36
Datum: 2015-08-26
Hemsida: http://liveloveride.blogg.se
Louise

Så härliga bilder! :)

Svar: Tack :)
My Nordqvist

Tid: 15:34:58
Datum: 2015-08-26
Hemsida: http://louiseamanda.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: