Skola och jobb när det är finväder...

Hej i värmen!

Händer inte så mycket för tillfället utan har mest försökt varit ute i det fina vädret nu de få dagarna det varar. Skolan började i torsdags och det kändes ganska onödigt med tanke på vädret. I flera ämnen var det start på en gång och har redan små inlämningar och läxor.. 

I torsdags red vi ut med Josefin och Equlius. Vi gick till travbanan men tog det lugnt med Cooper. Han fick mest trava och smågaloppera. Igår skrittade vi ut och jag hade ingen lust att ta på mig ridbyxor så blev barbacka i shorts. Han var väldigt på tårna stundvis och såg massvis med spöken. En gång fick en man hjälpa oss förbi "något som Cooper såg" för han totalvägrade att gå... Att han fått tagit det lugnt nu börjar kanske ge resultat. På måndag kör vi igång igen med träning!

Nu är det helg och megafint väder. Och jag jobbar... troligen sista helgen med 26 grader varmt för i år. Tur jag har ett bra jobb och har kunnat suttit på balkongen i ett par timmar iallafall. 12 timmars pass både idag och imorgon men sedan har jag ingen aning om när nästa jobb blir. 

...men, men nu kallar jobbet igen. Slutar om 1,5 timme!


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: