Bakdelskontroll

Igår tog vi ett lugnt joggpass i ridhuset. Han var lite lång och stark så var svårt att försöka få upp fronten och in med bakbenen. Gjorde mycket volter och tempoväxlingar, blev bättre mot slutet. Idag gick vi istället ut och skrittade mestadels. Han var supertaggad på livet och väldigt mjuk och fin i både kropp och mun. Känns bra för då lyckades jag troligtvis få igenom honom igår. Fokuserade på att ha honom rak och kontroll på bakdelen för jag tror han är lite sne där. Flyttade rumpan på honom och gjorde slutor i skritten. Travade bara en kortis och gjorde bara lite skänkelvikningar och flyttade honom på samma vis som i skritten. 
 
Imorgon tänkte jag ta med samma arbete in i ridhuset. Måste fundera på hur och om han är sne. Känns väldigt tydligt ibland och på senaste dressyrtävlingen fick jag kommentarer att han spårade på både första och sista momentet då man rider rakt upp och hälsar. Finular vidare på det. Kanske dax för en kiropraktor att kolla till honom om det sitter i bäckenet. Vad han nu skulle gjort för att knäckt till det har jag ingen aning om.
 
Tråkigaste med mobilbilder hela tiden. Vill ha nya bilder!!

Kommentarer
Tuva Björnwall

Så fin han är!

Svar: Tack :)
My Nordqvist

Tid: 15:13:34
Datum: 2015-12-05
Hemsida: http://nouw.com/fattagaloppen
Maja

Skadar inte att kolla ifall han är sne! Sockersöt!

Svar: Nej precis! Bättre att vara på den säkra sidan :) Tack :D
My Nordqvist

Tid: 20:11:24
Datum: 2015-12-06
Hemsida: http://majawallstrom.horseworld.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: