Kavaletti, studs och barbacka uteritter

Det känns som livet står lite still när det gäller det mesta faktiskt. Alla prov, redovisningar och inlämningar är snart över. Bara tre grejer kvar innan det är jullov! Cooper händer det inget roligt med heller eftersom jag knappt rider. Varvar kavaletti och studs med barbacka uteritter.
 
Igår red vi ut och jobbade mycket med att flytta rumpan på honom. Idag började jag longera honom men gillar inte att han ska gå på en liten volt allt för länge eftersom det sliter. Då fick han helt enkelt springa lös i ridhuset och jag löslongerade honom istället. Han var superfin och fick skitsnygga framben i traven. Fick sådan lust att hoppa upp då, med lite halvhalter och mer bakben hade han varit hur fin som helst! Avslutade med att sätta upp tre kavalettibommar som han fick gå över ett par gånger. 
 
Imorgon hade jag planerat in vila för jobbar kväll, men vi fick första lektionen inställd imorgon vilket betyder sovmorgon till halv 1. Perfekt! Då får han kanske ta sig ann ett par studs igen och skjuter på vilan till fredag istället.
 
Årets sista klubbtävling på lördag. Hade sååå gärnat viljat vara med men samtidigt känns det onödigt eftersom jag knappt rider. Tänkte fortsätta med att han får arbeta själv fram tills årskiftet och se om det hänt något i kroppen på honom efter en månad. 

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: