Studsserie

Efter Coopers tappra försök att hoppa studs över kavaletti igår, fick han en ärlig chans idag att faktiskt hoppa studs fast med 1,5m längre avstånd. Lite bättre med 2,5m avstånd istället för 1m!
 
Ställde fram en studsserie på 6 hinder som han fick löshoppas över. Började med att han fick gå över bommarna i alla gångarterna och sedan busa av sig innan jag la upp allt eftersom. Höjde upp varannan så han fick tänka på fötterna. Tror han tyckte det var svinroligt för fanns inte en tveksamhet eller att han försökte springa på sidan någongång utan han studsade över som en gummiboll. 
 
Imorgon tänkte jag rida ut barbacka. Om någon dag kör vi studs igen och då tänkte jag ta kanske 8 hinder beroende på hur många som får plats. Täkte ta med några hinderstöd så det går att höja lite mer också än bara ca 70. Han måste få lyfta på benen! 
 
Har inte ridit på tre dagar och har nästan ridabstiens haha! Men nu ska jag gå in stenhårt för hans gymnastikperiod och se om det händer något med hans kropp. 
 
Print från löshoppning i januari

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: