En kort sammanfattning av mitt och Coopers 2014

Kan börja med att säga att 2014 har varit ett väldigt bra år. Jag och Cooper har blivit ett mycket bättre team och våran utvecklingskurva har bara pekat uppåt. Från småfjant på små sockerbitshinder till att flyga över stora oxrar. Han har vuxit så mycket mentalt och vågar ta för sig mer och mer. De lokala tävlingarna i våras och somras är inget att vara stolt över, men de har istället varit väldigt lärorika. Jag har fått lära mig att RIDA och verkligen övertala Cooper att saker och ting inte är farliga - vilket lett till hans självförtroende idag. Jag har även fått tuggat grus x antal gånger vilket gör mig ännu mer motiverad till att hoppa upp och göra bättre ifrån mig. Bara att analysera och inse vad det var som hände och varför det hände, sedan bara köra vidare! 
 
Nu är vi laddade inför tävlingssäsongen 2015 och snart ska vi börja träna igen! 
 

Kommentarer
Neapocalypse och tinkerhästen Clooney ・゚♥ ✞

Första bilden där han vägrar är rätt cool på något sätt! Du drar honom inte i munnen (som man alltid annars kan se på "failbilder"), och själva bildkvalitén är superbra, fina och klara färger! Man kan också se hur han spänner musklerna på rumpan tillochmed! Det är ju inte kul att han vägrade, men intressant bild! Och så himla skönt att det går bättre nu!! :)<3

Svar: Ja det tycker jag också! :D Man måste ju också visa då det går dåligt och då är det roligt när man får snygga bilder även fast det är en tråkig situation :) Ja suuperskönt, satsa ännu mer nu :D <3
My Nordqvist

Tid: 19:10:00
Datum: 2015-01-01
Hemsida: http://neapocalypse.se
Lisa Fager

Verkar som ni haft ett bra år och kul att du kan se tillbaka på de sämre stunderna som lärorika istället för att tycka "att hästen är dum"! :)

Svar: Ja verkligen :) Tycker inte om att skylla på hästen då det inte är dom det är fel på. För hans del var det bara rutin och efter ett par månader verkar det släppt lite :)
My Nordqvist

Tid: 13:13:50
Datum: 2015-01-04
Hemsida: http://lisafager.horseworld.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: