Lite snö stoppar inte oss inte!

Var lite halvt snöstorm igår och då minsann skulle jag och Cooper gå till ridhuset. Kunde låtit honom vila men kände inte att det var läge för det. Var inte jättekallt men tog på honom fleecetäcket över sadeln plus reflextäcket över det ändå. Var ca -10 när vi red iväg, dock blåste det hejvilt.. 
 
I början av passet var Cooper väldigt spänd för ridhusdörren blåste det i och det lät uppe på taket. Kortade av ridhuset så jag inte red vid kortsidan där dörren är utan red på ca 2/3 bara för att få honom avslappnad. Mycket övergångar och tempoväxlingar, ställning utåt och in osv. Ville få honom koncenterad på mig istället för vinden och det mesta släppte efter ett tag. Fick kämpa lite i galoppen då han mest bara ville springa runt som en galning. Tillslut blev han precis som jag ville ha honom med det mesta stödet på yttertygeln och ett lätt stöd på inner. Duktig ponny! Han satt sig inte riktigt på bakbenen så då gjorde vi massa galoppombyten. Några var riktigt fina men han hade svårt att få med sig högra bakbenet när han bytte från vänster till höger. Blev gärna korsgalopp där. Han tyckte det var superkul och blev jättepigg vilket gjorde det mycket enklare att sätta honom på bakbenen. Jätteduktig var han! 
 
Svettig som en tok begav vi oss ut i snövädret igen. Blåste mycket mer när vi gick hem och reflextäcket höll på att blåsa bort. Hade haft det utanför benen när vi red till ridhuset men hem var jag tvungen att sitta på det. Temperaturen hade även stigit 7 grader och det var endast -3. Skönt det iallfalll! 
 

Kommentarer
Divorce your horse

Låter som du fick till ett bra ridpass :)

Svar: Ja :D
My Nordqvist

Tid: 11:34:16
Datum: 2015-01-13
Hemsida: http://divorceyourhorse.se
cindy

Fin bild :D

Svar: Tack :D
My Nordqvist

Tid: 23:50:30
Datum: 2015-01-13
Hemsida: http://cindyles.blogg.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: