Markarbete

Igår fick Cooper mjuka upp sig lite med bommar och små hinder. Började med att endast ha travbommar (svarta) och sedan den svarta och blåa bommen. Mellan de två gjorde jag en halt eller övergång bara för att ha honom med mig då han var en aningens stark. När jag var nöjd la jag upp de två mittersta bommarna. Tog bara de två mittersta för då blir det en blandning och han måste tänka på vart han har fötterna. Övergick till ett hinder på andra sidan och hade kvar den blåa bommen. Hade ganska kort mellan för att samla honom rejält mellan. Ibland drog han iväg i första språnget och då kom vi nära. Fick till ett par riktigt fina. Tog det även från andra hållet så hindret kom först och bommen efteråt. Därefter höjde jag hindret och tog den gröna bommen med ett galoppsprång mellan. Superduktig var han. Avslutade med den röda bommen utan något galoppsprång, bara bom och sedan hinder. Tog det åt båda hållen. Tycker det är bra att ha bommar efter hindret också då det blir en påminnelse att lyfta på fötterna även då. 
 
Mellan allt red jag över bommarna också och la massa volter, övergångar, tempoväxlingar, ställde/böjde åt både håll osv. Lite mjukare blev han iallfall. 
 
Idag har jag turen att Carro rider honom. Blev väldigt passande då jag ska iväg till ridskolan om två timmar. Är övernattning med fångarna på fortet tema och då ska alla stationer fixas. Tror det var ca 30 barn också så vi lär få en del att göra. 
Bilder från senaste hoppträningen. 
 

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: