Taggad ponny!

Cooper tyckte att det var suuuuperkul att hoppa idag. Han lyssnade jättebra framåt men mindre bra tillbaka istället. Vissa gånger blev han jättestark och drog dit han ville, helldre det än seg. 
 
Hade lite inspiration från Helena Persson träningarna förra helgen som jag tittade på. Vi hade en linje på ena sidan med två hinder, två hinder snett igenom som man kunde kombinera med linjen och rida böjda vägar. På andra sidan hade vi en kombination med kryss, två galoppsprång, oxer. 
 
Hoppade lite olika vägar och ganska långa banor som blev runt 10 språng. Bra att träna på långa banor och jag tycker det blir mer flyt då än om man hoppar enstaka hinder i taget. Mycket galoppombyten blev det också över och mellan hindrena vilket vi verkligen behöver träna på. Framförallt jag då han gör rätt då jag gör rätt. Minsta lilla jag hamnar i obalans över hindret bestämmer han galoppen han känner för. 
 
I brist på hinderstöd hade vi bara sockerbitshinder utom kombinationen där han fick hoppa rejält. Var någonstans strax över 110 på bakbommen på oxern som högst tror jag. Inga problem sa Cooper och han flög över. Själva hoppningen kan han, bara det där mellan hindrena som vi måste jobba på ;) 
 
Avslutade med att sänka oxern ett par hål och hoppade det, bra att han får avsluta lätt. Mycket nöjd över honom! Superkul att få känna på lite högre höjder igen! Två månader sedan sist. Var nog bra för honom att vila lite från hoppningen eftersom han taggade till rejält idag :D 
 
Tror han tyckte det kändes mer inbjudande att hoppa oxern med kryss fram. Den ser mycket mindre ut då, tycker jag iallafall! 

Kommentarer
Josefin Holst-Norén

Åh det ser så kul ut! Superfina bilder :D

Svar: Tack :D
My Nordqvist

Tid: 16:22:21
Datum: 2015-01-18
Hemsida: http://josefinholstnoren.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: