Flugan Cooper

Lilla flugan fick sig en uteritt igår med mest skritt men la in lite trav och galopp med. Carro red honom i helgen så han var lite igång även fast jag var borta. Idag tog vi ett lättare dressyrpass i paddocken. Började med att flytta honom undan skänkeln och göra lite skänkelvikningar utan att röra tyglarna. Det gick faktiskt över förväntan. När jag kände mig nöjd tog jag tyglarna och började jobba honom. Gjorde lite skänkelvikningar, förvänd galopp, serpentiner och sådant. Han var mjuk men lite trött. Klart man blir seg nu när det blivit varmt. 
 
Känns som det var evighter sedan vi var igång helt eftersom han stod från torsdag för två veckor sedan för jag jobbade hela midsommar. Red måndag och tisdag förra veckan och sedan åkte jag bort. Men nu ska vi igång igen!

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: