Hoppning

 
Cooper var väldigt pigg och tyckte det var väldigt kul. Han gjorde några kloka stopp vilket bara är bra när han känner själv att det inte kommer gå bra om han hoppar. På travhoppningen hoppade han alla höjder upp till ca 1m men när vi kom igen och skulle hoppa bågen sa han ifrån och jag kände att han var trött och orkade inte. Sänkte ett par hål och då blev det full fart igen.
 
När vi hoppade serien var han superduktig och hoppade hur fint som helst. När det var ca 90-1m hoppade vi det tre gånger och då skulle vi ha stannat på den höjden. Jag blev lite sugen att höja men det skulle vi inte ha gjort för då tvekade han lite och jag va inte tillräckligt övertygande så tempot blev dåligt. Inget bra utgångsläge när man ska ta sig över en oxer på 1-1.10m så han använde den lilla hjärnan han har och stannade. Sänkte ett par hål efter det och hoppade ett par gånger innan vi avslutade med banan. Då låg hindren på alltifrån 70-1m ungefär. 
 
Han hoppade gudomligt och tog i som bara tusan och jag fick kravla mig fast i sadeln ett par gånger. Är så roligt när han tycker det är kul och verkligen tar i! Ska försöka boka in en hoppträning med Carro snart för jag vill inte höja jättemycket och pressa honom när jag inte har någon på sidan som säger åt mig vad jag ska göra. Jag blir mer säker då och det smittar av sig på Cooper!
 
Mamma är inte van utomhussäsongen och objektivbyte.. Inne har jag mitt fasta och ute det med zoom. Men mamma zoomade ingenting utan fotade med 18mm så det blev väldigt mycket beskärning och sämre kvallité, men, men!

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: