På jakt efter något nytt

Har funderar lite för länge på ett nytt objektiv. Senast jag köpte var för ca tre år sedan eller något liknande så det börjat bli dax kan jag tycka. Har kollat länge på ett Tamron 70-300 och det har fått väldigt bra recensioner och att det är prisvärt. Istället är det jag som är nojjig och tänker att det kanske inte är så bra ändå med tanke på det låga priset (3000kr) och jag vill inte köpa ett objektiv jag inte blir nöjd med. De tidigare jag köpte var begagnat och då fick jag prova dom innan. 
 
Fast nu lutar det ändå åt att jag ska köpa det där Tamron objektivet. Plus att jag vill ha ett fisheye. Någon som rekommenderar något objektiv? Både 70-300mm och ett fisheye! Inte i någon hög prisklass. Runt 4000 för zoom och 2000 för fisheye. 
 
 

Kommentarer
Linda Enarsson

Så länge det är Tamron på zoom så spelar det inte så mycket roll vilken du har, jag har den i dyrare prisklassen 8-9000. Men de tog tid att spara till. Hade ett Sigma från början och de är inte direkt de bästa så att säga. :)

Svar: Okej! Ja har sett det med bländare 2,8 som är i den prisklassen och skulle gärna vilja ha det men är liiite mer pengar att lägga då. Det jag har kollat på har sämre bländare men då billigare :)
My Nordqvist

Tid: 21:21:46
Datum: 2015-06-02
Hemsida: http://Splach.blogg.se
Zenitha Nordqvist

Jag SKA köpa 70-300mm. Helst vill jag ha Canon men det är dyrt även begagnat och svårt att hitta. Tamron ska vara bra av de recensioner jag läst, och bättre pris. Bara det har bildstabilisator på ett zoom - objektiv är jag ganska nöjd, speciellt telezoom. Mitt zoom-objektiv har inte stabilisator och jag upplever att det är svårare att använda då. Men tror absolut Tamron är ett bra köp! Jag har ett objektiv för under 900kr och det använder jag jämnt! Plastigt men helt klart värt pengarna och det presterar som det ska.

Själv letar jag efter ett bra vidvinkelobjektiv men det är en djungel...

Svar: Jaa samma för mig med med Nikon. Är ju nästan halva priset om man köper ett Tamron. Det jag tittat på har inte VR men det heter något annat som är någon form av bildstabilisator och den ska tydligen vara väldigt bra enligt de recensioner jag läst. Får se till att våga köpa bara!! ;)
Jaa finns alldeles för många att välja mellan haha!
My Nordqvist

Tid: 22:43:21
Datum: 2015-06-02
Hemsida: http://nitashundvardag.blogg.se/
Josäfin Andersson

är också ute efter ett nytt zoom, har kollat på flera tamron men föredrar sigma (finare linsar och bättre grepp tycker jag) men det är ju en smaksak! Vill ha ett med zoom längre än 100 och som har en bländare på minst 3.0 men gärna 2.8!

Svar: Ja alla tycker olika mellan tamron och sigma så är väl bara vad man är van vid antar jag. Har inte heller hittat något sigma som skulle passa för den delen heller.. jag skulle också vilja ha med bländare på 2,8 men dom blir så ju satans mycket dyrare haha! Pengar </3
My Nordqvist

Tid: 10:42:23
Datum: 2015-06-03
Hemsida: http://jossanamigo.blogg.se/
Nora Bååth

Har själv ett fisheye och det är från dörr, inte fotat så jätteymycket med det då min komandoratt på min D3100 gick sönder så jag kunde inte ställa in inställningarna för de men nu har jag ett nytt kamera hus D3300 och kommer fota massa med mitt fisheye i sommar för de ger så härliga bilder! Rekomenderar starkt de :D

Svar: Okej tack för tipset :D
My Nordqvist

Tid: 21:38:38
Datum: 2015-06-04
Hemsida: http://norasfoto.se/
Josäfin Andersson

Rekommenderar dig att köpa Sigmas 70-300 istället! tycker att det är mer för pengarna (lite finare lins osv) plus att det har inbyggd macro på långt håll. Så prisvärt objektiv :D

Svar: Okej ska kolla på det :D
My Nordqvist

Tid: 10:41:13
Datum: 2015-06-10
Hemsida: http://jossanamigo.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: