Knäpphästen

Sådär duktig var Cooper igår. Vet inte riktigt vad som försegick i huvudet på honom. Han var helt okej i början, lite orolig i munnen men inte jättemärkbart. Gjorde lite tempoväxlingar, övergångar och sådant för att aktivera bakdelen. 
 
Efter jag ridit en stund flippade han bara ur och vägrade ta stöd på bettet, körde upp huvudet och stretade emot. Provade att länga tyglarna och ha lite småglappa. Normalt brukar han då hitta till sin lite längre och lägre form där han går stabit av sig själv, men inte igår inte. Kortade även tyglarna ifall han ville ha mer stöd av mig, men det funkade inte heller. Detta var då i skritten och traven, men tillsist blev jag förbannad och drog av i full galopp och då blev han helt okej fin och tog stöd. Då kunde jag verkligen driva fram honom till stödet som inte fungerade i de långsammare gångarterna.
 
Idag blir det longering för honom så får han arbeta med sig själv och fundera vad han gjorde igår haha. Tar nog fram någon bom också så får han mjuka upp sig rejält själv. 

Kommentarer
Anonym

fina ni är :)

Svar: Tack :D
My Nordqvist

Tid: 11:19:48
Datum: 2015-03-21
Hemsida: http://ciaobellaaa.blogg.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: