Bra dressyrträning

Idag hade vi en dressyrträning för Evelina igen. Var bra länge sedan sist, slutet av förra året någongång. Det var alltså på tiden! 
 
Vi gjorde lite blandade saker, skänkelvikningar, öppnor, förvänd galopp, byten m.m. Var en väldigt bra träning framförallt för min hjärna. Bland annat i galopparbetet när jag tyckt att jag haft en bra känsla så är jag ändå inte helt säkert på om det är bra. Men nu fick jag klartecken på det och att han faktiskt går bra. När vi kom till bytena fick jag reda på att man ska byta på rakt spår och jag har ridit på lite blandat och lite småböjda spår. När vi bytte på rakt spår gick det mycket bättre och det sista var superfint! Småsaker som jag måste lära mig för att inte ställa till det för Cooper som det blir lite nu och då. Tur han är snäll! 
 
Han blev verkligen jättefin och arbetade på hur bra som helst. Han har blivit så himla fin! Tror nästan inte att han känts dålig en enda gång sedan han vilade i början på april. Min fina kille! 
 
 

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: