Fullt hela dagen lång

Mycket har hänt idag även fast klockan bara är tre! Började dagen med att gå upp klockan 8. Åkte direkt till gymmet och körde lite armar och överkropp. Vidare till stallet och red Cooper och Nisse. Därefter raka vägen hem för att duscha och äta innan jag började skolan 20 i 2. Hade bara den lektionen så kom hem för en liten stund sedan. Om en timme ska jag iväg på inskolning igen på sommarjobbet och blir där tills 8 ikväll. Fullt upp om man säger så! 
 
Cooper fick gå i ridhuset idag. Tog fram fyra kavalettibommar i ett hörn och sedan bom-räcke-bom på en långsida. Han var väldigt spänd från början och han hade svårt att bara ha fokus på mig. Red över kavalettibommarna ganska snabbt i uppvärmningen och då blev han bättre när han insåg att dom inte var så farliga. I galoppen tog vi bom-räcke-bom ett par gånger och kombinerade sedan båda övningarna. Fokuserade på att han skulle gå ganska samlat, landa i rätt galopp och göra en fin övergång till kavalettibommarna. 
 
Avslutade med att höja räcket, eller ja stående sockerbitar så ca 70cm. Då blev det en väldans fart på honom. Trodde att han skulle göra en kullebytta ett par gånger. Han gick jättesamlat över första bommen och tröck ifrån galet mycket över hindret så han landade i princip på bommen på andra sidan. Riktigt fina språng men lite överdrivet kanske, herr Cooper. De gånger han hoppade normalt gick de super så var inte avståndet det var fel på. 
 
Nisse red jag ut på en sväng. Han tyckte det fanns mycket spännande saker på sidan av vägen men när han väl la fokusen på mig blev han fin. 
 
En aningens svettig Cooper efteråt. Tror inte det gick att hitta en enda fläck på honom som var torr.
...och Nisse blev törstig han!

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: