Årets sista lokala tävling

Nikon d3100 + AF-S Micro Nikkor 60mm f/2,8G ED
Fotograf: Mamma
 
LD - 12 fel (fast jag kan inte få det till mer än 8)
 
Framhoppningen var väldigt bra. Han hoppade kalasfint på räcket och rullade på det ett par gånger. Därefter tog vi oxern men det gick inte lika bra så fortsatte rulla på räcket för att få in känslan. Det sista vi gjorde var att ta oxern och då skulle vi bannemig över och det gjorde vi! Hade bara bra känslor med mig från framhoppningen in på banan. 
 
Väl där inne var han lugn som han brukar vara. De höjde banan medans vi var där inne och det tyckte han var lite läskigt och tittade ganska rejält. När allt var höjt så var han som normalt igen och lullade på där inne. När vi satte igång så tänkte jag bara ben, ben, ben och allt gick så himlans bra! Fram till 5an då vi kom på en halvdistans och jag var för långsam så han stannade och gled in i hindret. Kom på det igen och då red jag inte alls så han gjorde ännu ett stopp. På tredje försöket hoppade han och följföljde banan. Alltså två stopp vilket jag inte får till 12 fel. 
 
Jag är verkligen supernöjd! Var nästan bättre än en felfri runda. Varför de då? Jo hade det varit för ett tag sedan hade jag nog kanske aldrig fått över honom efter att han åkte in i hindret. Har hänt miljontals gånger och det brukar inte vara det enklaste att få över honom då. Känns alltså som att hans självförtroende är ganska skapligt och det rasar inte ner för minsta lilla. Ett litet kvitto på att vi är påväg i rätt riktning! 

Kommentarer
Anonym

4 tidsfel ju

Tid: 21:41:24
Datum: 2015-11-07
Denise

Bra kämpat! Härligt att du är nöjd, det är det som räknas! :)

Svar: Ja precis! :)
My Nordqvist

Tid: 20:18:06
Datum: 2015-11-08
Hemsida: http://flingans.nu
Josäfin Andersson

De sista kanske var tidsfel? Äh spela roll annars, roligt att du var nöjd iaf! :D

Svar: Ja det tänkte jag med men jag har för mig att jag klarade tiden och att dom sa 12 fel på hinder. Men men spelar ju ingen roll :D
My Nordqvist

Tid: 12:09:14
Datum: 2015-11-11
Hemsida: http://jossanamigo.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: