Träna program och spekulationer kring formen

Idag är det onsdag och det innebär en morgon i stallet. Skönt att få rida i ljuset och slippa alla reflexer och grejer! 
 
Red i ridhuset och fokuserade på programdelarna. Började först att värma upp honom eller snarare väcka honom. När han hade kommit igång så blev han superfin och sprang på suveränt. Bara nu senaste veckan/veckorna har han börjat trava på ordentligt av sig själv och inte alls någon snigelfart. Hinner knappt med att svänga. Traven har alltså blivit riktigt fin så går han likadant kommer travprogrammet gå galant. Dessvärre satt inte galopprogrammet lika bra även fast det bara är en volt. Funderar lite kring hur mycket jag ska våga pressa honom på tävlingen, om jag ska korta ihop honom eller om han får gå i en lite längre form. Det beror lite på dagsformen och det märker jag helt enkelt på lördag. Hoppas på att jag kan pressa honom lite för då blir han sååå mycket snyggare! 
 
Fick även ett paket idag med snyggaste schabraket! Har letat det där så himla länge och nu hittade jag ett för ett bra pris också. Glad tjej här!!

Kommentarer
Jhennifer

Åh va roligt! Lycka till på tävlingen ❤️

Svar: Verkligen! Tack <3
My Nordqvist

Tid: 14:33:35
Datum: 2015-11-18
Hemsida: http://jhennifer.myshowroom.se
Lova Karlsson

Åh, fy sjutton vad snyggt schabrak!! Men lycka till på tävlingen du, det kommer säkert gå svinbra :D

Svar: Visst är det :D Tack snälla du :DD
My Nordqvist

Tid: 19:18:20
Datum: 2015-11-18
Hemsida: http://lovakarlssn.blogg.se
Alice

Snyggt schabrak! :D

Svar: Visst är det :D
My Nordqvist

Tid: 20:56:59
Datum: 2015-11-18
Hemsida: http://nouw.com/alicetjarnen

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: