Gårdagen

Igår gick vi till ridhuset. Började med att göra lite öppna, sluta och skänkelvikningar i skritten och därefter började jag trava och galoppera. Jobbade mycket tempoväxlingar och han fick gå i en liten öppnare form för ville bara att han skulle reagera på skänkeln. Såg inte speciellt vackert ut då men han blev väldigt fin. När jag lät honom skritta satt jag upp mobilen för tänkte filma lite och där gick det snett i Coopers huvuvd. Jag vet inte om det är han eller mig det är fel på, men varje gång vi tar en skrittpaus tappar han allt och får börja om från början igen. 
 
Det var ganska extremt idag med. Han stressade vilket ledde till att han trippade i traven, blev tung i handen och berodde nog på att bakbenen inte hängde med jämt i svängarna, gick inte att få stopp på ibland och allmänt knas. Jag blev frustrerad vilket inte gjorde saken bättre. Det är svårt att lugna ner honom när han väl blir sådär. Sluta med allt och gå hem är väl det bästa sättet.
 
Uppvärmningen och stundvis under resten av passet var han riktigt fin. Var varken hans eller min dag!
 
 

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: