Igår och idag

Igår tog vi oss en uteritt och var inte meningen att det skulle bli speciellt mycket fart. Var först skog sedan galopperade vi litegrann på ett par ängar och då laddade han på rejält och tyckte det var skitroligt. Passade på att utnyttja energin då så han fick rejsa på ordentligt. Var ett bra tag sedan han var så "på" när vi ridit ut själv för brukar mest vara när man rider ut med någon han blir galen. Väldigt roligt hade vi iallfall :D 
 
Jag tycker det är bra att gå ut och rejsgaloppera för då får han verkligen sträcka ut hela kroppen och därefter blir han jättemjuk även fast jag inte jobbat i galoppen. Han stelnar liksom inte av att busa vilket är bra! Bara han får ta för sig och stäcka ut kropp så kommer han igenom i ryggen och hela paketet.  
 
Idag provred jag en annan sadel så vi gick till ridhuset och joggade där. Jobbade honom i en lägre form och han var superfin. Avslutade med att skutta över ett litet hinder bara för att få ett smakprov på hur sadeln var att hoppa i. 
 
Längtar tills jag äger två nya sadlar. Eller nybegagnade haha, nya för mig! Två sadlar som ska ligga BRA på honom. Känns som vi är ganska nära nu faktiskt. 

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: