Stel i bakbenen

Igår var Cooper rena mardrömmen. Vilat tre dagar varav massage en dag så jag tänkte ta en lugn uteritt. Han släpade bakbenen i skritten och då menar jag verkligen släpade. Han snubblade till och från också. Tänkte trava lite och direkt kände jag "vad är det för fel?". Det kändes jätteorytmisk så jag hoppade av och sprang med honom för att se om det var något speciellt. Han såg inte oren ut men ganska svårt att se när man springer bredvid. Jag hoppade upp och på hemvägen gick vi till paddocken. Han snubblade konstant och bakbenen gick verkligen inte att komma åt. 
 
När vi kom tillbaka till stallet fick Kicki gå och springa med honom och då syntes det väldigt tydligt. Han tog ministeg med bakbenen och i traven hade han säkert 2dm fram till där framhoven landade. 
 
Igårkväll började jag tänka i de värsta banorna som att han ska ha spatt eller liknande. Är inte speciellt påläst om det så vet inte om hans symptom stämmer in på det, men ändå. Han är stel väldigt ofta och blir bra när han värmt upp och verkligen kommit igång. 
 
Försökte intala mig själv att han hade träningsverk från massagen och den teorin blev mer fastställd idag. Red till ridhuset och skrittjobbade mest. Gjorde öppnor, slutor, skänkelvikningar, bakdelsvändningar osv. Bara för att han skulle få arbeta med bakbenen och komma igång. Avslutade med lite trav och han kändes mycket, mycket bättre än igår. Nu var han mer som han brukar vara. 
 
Jag vill ändå veta om det är något fel på honom för det känns inte normalt att vara stel konstant. Ska kanske låta en kiropraktor titta på honom och eventuellt ta honom till veterinären. Vi får se. 
 

Kommentarer
MALIN

Vilken fin bild på er!

Svar: Tack :)
My Nordqvist

Tid: 21:24:49
Datum: 2015-09-27
Hemsida: http://malinkirstine.se
Tuva Björnwall

Hoppas han blir bättre <3

Svar: Hoppas jag med! Han har varit bättre nu iallfall så det är bra :)
My Nordqvist

Tid: 07:04:17
Datum: 2015-09-28
Hemsida: http://fattagaloppen.blogspot.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: