Drömponnyn

Idag var Cooper drömmen att rida! Otroligt fin min lilla kille! 
 
Under uppvärmningen tog han lite väl mycket stöd på bettet och blev smått framtung vilket jag ser som både positivt och negativt. Upplever det enklare att få honom att släppa lite istället för att få honom att suga tag när han inte vill ta stöd alls. Gjorde mycket skänkelvikningar och volter och han var med på noterna. Blev mycket galoppjobb där han fick arbeta på stora mittvolten i både rätt och förvänd galopp. Lite jobbigare åt vänster men han kämpade på jättebra. 
 
Mot slutet kunde jag plocka upp honom ganska rejält och han trampade på som bara den! Fick sitta och bromsa i traven för han drog iväg. Vi lyckades få till flera superfina skänkelvikningar och det kändes riktigt bra helt enkelt! Avslutade med galoppfattningar och det gick bra fram tills det då han bara ville framåt hela tiden och hade lite svårt att slappna av. När jag red lätt ett par steg coolade han ner sig direkt. Annars när jag satt ner visste han att någonting var på g och då trippade han mest.
 
Men han var verkligen kanonfin idag! Guldstjärna deluxe!
 

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: