Träningsvärk

Igår // Idag
 
Igår hoppade jag upp på en minst sagt pigg Cooper. När vi skulle gå ifrån stallet studsade han fram och sköt upp ryggen. Det stora "busmodet on" ;) Gick till veterinärernas paddock och red en stund där. Tror han hade väldigt mycket träningvärk i bakbenen och försökte därför jobba i ett högre tempo så han fick sträcka ut sig. Han svarade inte jättebra framåt utan var som något tog emot hela tiden bakifrån men jag hade ändå lite förståelse för det. Red i ca 20 minuter och sedan hoppade jag av så fick han skrittas av för hand. 
 
Idag tänkte jag hoppa men eftersom han var som han var igår tyckte jag det var bättre med bommar på marken och jobba i en större galopp. Han kändes mycket bättre och hade ett bättre tryck bakifrån än igår. Jobbade över tre galoppbommar på volt och en på medellinjen. Blev mycket tempoväxlingar där han fick korta upp sig lite på volten medans länga ut sig över den på medellinjen. Avslutade med lite byten som han tyckte var jätteroligt. De flesta var jättefina också och han gjorde helt rätt. Duktig!

Kommentarer
Josefine ♔

Ååh vad jag älskar bilden från ryggen <3

Svar: Tack :D
My Nordqvist

Tid: 01:14:10
Datum: 2016-04-28
Hemsida: http://jlandgrens.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: