Tugga grus

Idag satt jag upp på en minst sagt pigg ponny. Jag som tänkte vara snäll och låta honom ta det lite lugnare idag eftersom han gått hårt tre dagar irad. Jag fick tänka om lite i planeringen för efter att han kastat sig ut i vägen på grund av ett brunnslock plus blivit rädd och hållt på att kasta sig över två personer så förstod jag att han behövde galoppera av sig. Efter en kort bit fick en viss Cooper för sig att kasta sig åt sidan och jag fortsatte rakt fram så var inte en chans att jag skulle sitta kvar. Väl på backen höll jag stenhårt i tygeln vilket resulterade att han blev ännu mer rädd (han får panik när han känner att han sitter fast) så han slängde sig med mig efter i gräset haha. 
 
Därefter gick vi till ridhuset och galopperade lite så han fick springa litegrann. Jag som tänkte ta det lugnt imorgon och på lördag får kanske tänka om för fungerar inte att ha en sånhär Cooper på tävlingen på söndag. 
 

Kommentarer
Linda

oj det var en het häst med andra ord! hoppas du inte gjorde dig illa.

Svar: Ja lite för spänd haha :) Nej det gick bra som tur var :)
My Nordqvist

Tid: 04:54:31
Datum: 2016-04-22
Hemsida: http://holen666.blogg.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: