Testning testing

Igår gick jag och kände lite på Cooper i ridhuset. Provar ett rakt gummibett som jag hoppas han kan gå på i dressyren. Behövde alltså ta och sätta lite press på honom för att se hur han reagerade.

Gjorde övergångar, tempoväxlingar och basicgrejer. Han var lite småslö men kom igång efter ett tag. Testade göra några skänkelvikningar och det gick hysat så det var roligt.

Överlag var han fin men smått irriterad i munnen stundvis men tror det beror på att bettet är för långt så det rör sig lite väl mycket i munnen. Ville därför inte göra så mycket utan höll mig till allt basic för att få nått hum om hur han gick på bettet. Ska ta och köpa ett så får vi se hur det blir. Är tävling på lördag så måste ha något att rida på då!

Förresten! Är det bara Cooper som lyckas med detta var och varannan dag? När vi rider på grusvägar lyckas han trampa in megastenar i skorna. Oftast bakbenen också.


Kommentarer
ajlimullersandvik.blogg.se

men fyyy det kan inte vara skönt :(

Svar: Nä.. :(
My Nordqvist

Tid: 16:32:46
Datum: 2016-08-27
Hemsida: http://ajlimullersandvik.blogg.se/
Julia Forsbacka

vad är det du byter bett för? ett av mina favoritbett som jag känner att hästar verkligen suger på är sötmalmsbett. de brukar vara tredelade och så är den mittersta delen av då sötmalm. novabett är också lite spännande att testa men det är väl fortfarande inte tillåtet på tävling har jag för mig.

Svar: Jag har ridit på tvådelat ganska länge då han fungerat bra på det men han tar gärna bettet om jag trycker på honom innan hinder eller bara i dressyren då jag pressar honom. Bytte till nova och det fungerar han klockrent på nu men kan ju som sagt bara tävla hoppning på det. Måste alltså hitta något att tävla dressyr på och därför jag tror på det raka gummibettet :)
My Nordqvist

Tid: 19:53:15
Datum: 2016-08-27
Hemsida: http://forcebacka.blogg.se/
Terese

Ajaj!

sv: Tack snälla!
Kram

Svar: Verkligen!
My Nordqvist

Tid: 20:07:33
Datum: 2016-08-27
Hemsida: http://tereseflinth.se
svukisen

Aj aj aj, den häst jag rider brukar också få stenar som fastnar men inte så stooora

Svar: Ja det är jättejobbigt!!
My Nordqvist

Tid: 20:22:31
Datum: 2016-08-27
Hemsida: http://threedirection.wordpress.com/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: