Coopers vecka hittills

I måndags jobbade vi med bommar och var då han var lite slö. Därför tog vi en lugnare uteritt i tisdags för att pigga upp honom. 
 
Var upp tidigt på onsdagmorgonen och red ut innan han hade varit ute i hagen. Då var han mycket piggare och småstudsade från början när vi skrittade till ridhuset. Började med att värma upp väldigt simpelt. Red ett par meter innanför spåret som jag gjort ett tag nu eftersom han vinglar en del från början. Fast då var han väldigt rak och vinglade inte alls på samma sätt! Jobbade stora volter och lunkade mest på för att värma upp kroppen. Övergick sedan i galopp där han bara fick rulla på ett par varv. Varvade mellan ett par varv på stora mittvolten och runt fyrkanten. Han blev väldigt fin efter uppvärmningen och då började jag sätta mer press på honom. Gjorde massa skänkelvikningar och vissa var helt okej. Jag tycker inte att jag lyckas få med bakdelen tillräckligt och istället böjer han sig och blir som en banan. 
 
Avslutade med lite simpelt galopparbete som innefattade förvänd galopp, övergångar mellan samlad/ökad och även några enkla byten. Skulle behöva boka in en dressyrträning inom snar framtid. Behöver hjälp nu! Tur Carro (hopptränare) ska rida honom på lördag och sedan har vi hoppträning på onsdag. Då lär jag få lite tips!
 
....och tillsist idag så fick han bli longerad över fem travbommar. Lite små stel och spänd i början men det släppte och han såg väldigt mjuk och fin ut på slutet. Duktig! 
 

Kommentarer
Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Vilket jobb ni gör :)

Svar: Tack :D
My Nordqvist

Tid: 12:40:03
Datum: 2016-02-05
Hemsida: http://www.saramadeleine.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: