Fin dressyrkille idag!

Idag var min kille hur fin som helst! Vet inte vart det kom ifrån eftersom han vilade i söndags och vi skrittade på långa tyglar igår. Han var en räserkalle och supermjuk i kroppen. Fick kämpa för att få honom tillbaka och framförallt gå någon form av långsamt i galoppen och inte kanonkulegalopp. Försökte ändå behålla tempot istället för att backa tillbaka honom när han väl bjuder framåt själv. 
 
Jobbade skänkelvikningar och det gick superbra. Ibland tvärade han mer än vad han gick framåt. Väldigt positivt att de satt så bra ändå. Måste verkligen befästa de där nu, inte långt kvar tror jag! Mest styrkan att han ska orka tvära långa sträckor, korta är inga problem men en hel diagonal tär på honom och då tappar han tempot. 
 
I galoppen jobbade vi lite förvänd galopp. Han var ganska stark och ville mest bara tuta och köra framåt så det var svårare med samlingarna. Därför gick jag in på minivolter för att få en liten extra broms. I höger galopp blev det näst intill piruetter, med lite mer bakbensaktivitet och högre i fronten skulle det vara snyggt, hehe!
 
Mycket nöjd över min snygging idag. Imorgon tänkte jag mig någon form av bom och jobba galoppombyten. Det är också en sak som ska befästas. Kämpat med det lite för länge nu kan jag tycka. Så går det när man har en ponny med virrhuvud!
 

Kommentarer
MALIN LINDGREN

Härligt att du är nöjd över honom idag och att de verkar gått bra :)
Super fin bild!

Svar: Verkligen! Tack :D
My Nordqvist

Tid: 21:56:12
Datum: 2016-02-16
Hemsida: http://nouw.com/lindgrenmalin

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: