Hoppträningen i onsdags

 
Detta var våran övning i onsdags. Ingen höjdhoppning utan mer markarbete, men väldigt nyttigt! Red olika vägar och långa banor. Jag behövde vara noggrann och fick inte slarva vilket inte är ovanligt att jag gör. Fick även vara väldigt övertydlig för att Cooper skulle landa i rätt galopp för det hade han inte alls någon lust med i början. 
 
Han var hur taggad som helst och sög verkligen tag i hindrena. När jag tittar efteråt på filmen ser det inte ut att gå speciellt fort, men uppifrån ryggen kände jag verkligen hur han sökte hinder hela tiden och ville bara dra iväg över dom! Fick samla en del och få honom att vänta på mig istället för att bara dra. När han väl ökat farten och "dragit" så blir han väldigt stark och jag måste hitta något mellanläge där, pigg och taggad men inte stark. 
 
När vi avslutade var han superfin och då satt bytena över hindren och han lyssnade bra på mig. Superduktiga killen!
 
Imorgon är det tävling och jag känner mig smånervös bara för att det gick så pass bra på träningen och vill att det ska gå minst lika bra på tävlingen!

Kommentarer
MADDISENJ.SE

Kul med hoppning!

Svar: Verkligen :D
My Nordqvist

Tid: 22:26:26
Datum: 2016-02-12
Hemsida: http://maddisenj.se
Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Häftiga bilder :D. Ser så mäktigt ut när dem hoppar :).

Svar: Tack :D
My Nordqvist

Tid: 23:03:01
Datum: 2016-02-12
Hemsida: http://www.saramadeleine.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: