Min duktiga kille

Tycker nästan att det går bra hela tiden nu när vi tragglar på i ridhuset. Han gör allt bättre och bättre för varje gång. Idag gjorde han flera klockrena skänkelvikningar! Visserligen bara på halva diagonaler men det är för att han inte har styrkan än. Det går bra till hälften och sedan behöver man pusha ganska mycket extra. Hade även en bom på medellinjen som vi gjorde byten över och de satt också som en smäck. Största problemet nu är mer att han skjuter iväg innan bommen så jag hinner knappt med mig. Där måste jag verkligen vara noggrann med vägen och även om det går fort får jag inte låta honom springa dit han vill, utan rak innan bommen och rak efter bommen. Nu blir det mer rak innan bommen och snett iväg åt något av hållen efter bommen. 
 
Imorgon tänkte jag ha travbommar och galoppbommar på marken. Förbereda inför hoppträning på torsdag!
 
Han gillade inte idén att posa när svetten rann och det var skum överallt! 

Kommentarer
MADDISENJ.SE

härligt att det blir bättre och bättre

Svar: Verkligen :D
My Nordqvist

Tid: 22:51:27
Datum: 2016-02-23
Hemsida: http://maddisenj.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: